torstai 8. syyskuuta 2011
Artisan 5G
Kajak Sportin tuotanto on siirtynyt MiksKayaksille. MiksKayaks pohjautuu Crarger Compositesin tuotantokykyyn. CC on jo 16 vuoden ajan valmistanut Kayaks Sportin kajakit. Nykyisessä tuotannossa ovat myös linjakkaat Skimin kajakit. Linkki MiksKayaksin kotisivuille tässä: MiksKayaks
Ylläoleva kuva ei suinkaan ole uusi 5G-malli, vaan se perinteinen Artisan Millenium. Kuvassa allekirjoittanut meloo vuuoden 2010 Kotivesiultraa Vanajavedellä.
Syyskuun melonnan supermessuilla (Kanumessen) MiksKayaks tuo julkisuuteen Artisanin uuden mallin; Artisan 5G:n. Artisanin päivityksessä pyritään parantamaan ohjaamon viihtyisyyttä ja kannen muotoilua. Pohjan muotoilu pyritään pitämään mahdollisimman muuttumattomana. Tukevuutta haetaan kuitenkin lisää.
Toivoa sopii, että uudistettu kannen muotoilu mahdollistaisi tehokkaamman melanvedon. Pohjan muotoilun sorkkiminen suorastaan pelottaa. Artisan on nopeusalueella 7-8km/h yksi kevytkulkuisimmista kajakeista. Kun luen sana tukevampi, kuulen Jope Ruonansuuna äänen [hitaampi]. "Tämä kajakki on tukevampi [ hitaampi]."
Artisanin vahvuus oli nimenomaan kevytkulkuisuus. Nopeaksi iltalenkkikajakiksi siitä ei ole. Sen sijaan sillä pystyy pitämään yllä 7,5-8km/h nopeutta pitkään. Ohjaamo ei ole paras mahdollinen. Reisituet estävät tehokkaan jalkojen käytön. Jalat saa kuitenkin sujutettua reisitukien takaa aukon keskelle. Polvet ovat tällöin yhdessä, mutta jalkaterät polvia leveämmällä. Jalkojen ollessa sammakkoasennossa reisitukien takana tuntuu ohjaamo liian suurelta. Hyvässä melonta-asennossa ohjaamo ja sen istuma-aukko tuntuvat liian pieneltä. Kabiinia sopiikin designata uudelleen.
Olen melonut kaikki kolme satasta Artisanilla. Jos ohjaamo ja kannen muotoilu saadaan uudistettua toimiviksi pilaamatta kevytkulkuisuutta, tulee Artisanista houkutteleva reippaan vauhdin retkipaatti. Pessimistinen luonteeni epäilee, että siitä on tulossa pehmustettu ylitukeva mitäänsanomaton keskinkertaisuus.
Tällä kertaa haluaisin olla väärässä.
Ylläoleva kuva ei suinkaan ole uusi 5G-malli, vaan se perinteinen Artisan Millenium. Kuvassa allekirjoittanut meloo vuuoden 2010 Kotivesiultraa Vanajavedellä.
Syyskuun melonnan supermessuilla (Kanumessen) MiksKayaks tuo julkisuuteen Artisanin uuden mallin; Artisan 5G:n. Artisanin päivityksessä pyritään parantamaan ohjaamon viihtyisyyttä ja kannen muotoilua. Pohjan muotoilu pyritään pitämään mahdollisimman muuttumattomana. Tukevuutta haetaan kuitenkin lisää.
Toivoa sopii, että uudistettu kannen muotoilu mahdollistaisi tehokkaamman melanvedon. Pohjan muotoilun sorkkiminen suorastaan pelottaa. Artisan on nopeusalueella 7-8km/h yksi kevytkulkuisimmista kajakeista. Kun luen sana tukevampi, kuulen Jope Ruonansuuna äänen [hitaampi]. "Tämä kajakki on tukevampi [ hitaampi]."
Artisanin vahvuus oli nimenomaan kevytkulkuisuus. Nopeaksi iltalenkkikajakiksi siitä ei ole. Sen sijaan sillä pystyy pitämään yllä 7,5-8km/h nopeutta pitkään. Ohjaamo ei ole paras mahdollinen. Reisituet estävät tehokkaan jalkojen käytön. Jalat saa kuitenkin sujutettua reisitukien takaa aukon keskelle. Polvet ovat tällöin yhdessä, mutta jalkaterät polvia leveämmällä. Jalkojen ollessa sammakkoasennossa reisitukien takana tuntuu ohjaamo liian suurelta. Hyvässä melonta-asennossa ohjaamo ja sen istuma-aukko tuntuvat liian pieneltä. Kabiinia sopiikin designata uudelleen.
Olen melonut kaikki kolme satasta Artisanilla. Jos ohjaamo ja kannen muotoilu saadaan uudistettua toimiviksi pilaamatta kevytkulkuisuutta, tulee Artisanista houkutteleva reippaan vauhdin retkipaatti. Pessimistinen luonteeni epäilee, että siitä on tulossa pehmustettu ylitukeva mitäänsanomaton keskinkertaisuus.
Tällä kertaa haluaisin olla väärässä.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti